Så bra gick det...

Idag när jag pratade med Alle sa hon något i stil med "Lise, du måste uppdatera din blogg! Varje gång du skriver att det ska bli bättre så blir det sämre..." Haha, hennes önskan är min lag, typ.
I helgen var jag på Åland en snabbis. Hann med både personalfest och myskväll hos Emelie där gitarren åkte fram. Vetefasen hur ljuva tonerna från min sida var, men trevligt hade vi iallafall.
I söndags åkte vi (ja, Ida var också med) tillbaka till vårt Skövde. Väl på centralen i Stockholm upptäckte vi att alla tåg var svindyra så det fick bli ännu en alldeles för långtråkig bussfärd. Det är tråkigt att vara fattig studerande. Jag skulle helt klart föredra att vara en rik studerande. Då skulle jag slösa pengar på nya tapeter och en massa annat fint till vår lya. För fasen alltså, jag börjar nästan gilla mitt lilla ghetto!
Imorgon har vi vårt första seminarium i skolan så nu ligger jag i sängen och råpluggar Dziga Vertov och John Grierson. Det säger er mycket va?
Det här är iallafall en film av just Vertov som vi såg förra veckan. Antar att ingen kommer orka se hela (även om detta bara är en kort del av den), men det är nästan helt förståeligt. Bara som en inblick i vad vi egentligen gör i min skola...
Och med den här bilden vill jag mest säga att jag aldrig mera vill åka buss hit ner.. Sjukt tråkigt!

Kommentarer
Postat av: alle

haha, jag orkade iaf se 35 sekunder ag filmsnutten:P

2010-09-15 @ 00:47:07
Postat av: Lise

Haha, håll dig till ekonomi du! ;P

2010-09-15 @ 22:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0