Kaffe, vin och cigaretter

(Okej, det här skrev jag någon gång inatt, men internet började käppa innan jag hann publicera det. Tänk alltså "fredag" när ni läser).


Nu har jag fått mitt internet att funka, så det är dags för en uppdatering. Igårkväll kom vi alltså ner till Montpellier efter flera timmars resa och det har varit full rulle ända sen dess. Jag har fått jobba och slita som ett djur på Le Conti (syrrans och hennes pojkväns restaurang), gått runt i stan och införskaffat nödvändigheter (kläder och två par skor bland annat), varit in till skolan en sväng och sagt hej (även fast det är flera dagar tills jag börjar), kindpussats med hundra olika fransmän (bästa sättet att bli smittad av svininfluensan?) och lärt mig nya fula ord på franska (Jeremis fel alltihopa).

Lägenheten är skithäftig! det finns ett litet, litet rum i den som har typ åtta meter till tak, vilket är öppet på vissa ställen, så det är som en liten innergård där man kan sitta och röka. Och mitt rum är 5-kantigt! haha... Just nu ligger katten under min säng och lurar medan jag sitter här på helspänn och är rädd att hon ska gå till attack.

Imorgon lär det bli en tidig morgon på restaurangen igen, så nu ska jag gå och lägga mig.
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0