Torsdag


Idag är en seg dag. Jag har typ ont överallt och är skittrött och gnällig (om det inte märks redan nu kommer det iallafall att göra det senare, höhö).

Jag borde skriva kom-ihåg-lappar till alla som ska hjälpa till att ta hand om min häst i helgen när jag är borta (Malin, du behöver inte ta dem imorgon, bara så att du vet) och sen borde jag packa litegranna. Herre, jag orkar egentligen inte göra någonting.

Igår fick jag svar på min annons också. Det var någon engelsk snubbe som verkade mest intresserad av hur mycket han kunde dra ner priset. Big no no, säger jag.

Det är rätt många som påpekat och frågat varför jag ska sälja min häst (både här, på msn, i skolan, över telefon osv). Mja, för att få det förklarat för de flesta så kan jag ta det här på bloggen.
För det första ska jag flytta och så länge jag inte vinner på lotto kan jag tyvärr inte ta med mig hästen. Dessutom kommer jag knappast ha mer tid över för honom i Sverige (eller var jag än hamnar) än vad jag har nu, vilket skulle ge mig fruktansvärt dåligt samvete. För det andra är jag duktigt trött på att ha ansvar för två hästar samtidigt som jag får ta en  jävla massa skit. Det är liksom inte roligt att ha häst längre när det känns som om man inte kan gå till sitt eget stall när som helst, bara för att man vill undvika den ständigt dåliga stämningen. Och varför ska jag ha kvar min häst när jag inte ens tycker att det är roligt längre (även fast det inte är själva hästen som bidrar till det)?

Nu vet jag att jag säkert verkar känslokall och dum i huvet, men det är ju inte direkt så att jag har slutat tycka om min häst. Nej, jag skulle hellre sälja båda mina ben om det skulle vara till större hjälp, men nu har jag bara hamnat i den sitsen att allt jag gör tydligen är fel för någon annan och jag orkar inte ha det så.

Och många har frågat varför jag inte bara lämnar ut honom på foder igen. Det är helt enkelt för att jag inte vill att han ska behöva flytta runt mera eftersom jag anser att stackaren gjort det tillräckligt mycket i sitt liv. En vettig köpare känns mer lockande än att han får åka mellan tio olika fodervärdar innan jag bestämmer mig för att ta tillbaka honom. Det här är alltså bara för allas bästa.

Där har ni som undrar några av orsakerna.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hoppas du hittar en bra köpare till Mamon! Du vill ju bara hans bästa :)

2009-01-29 @ 19:00:17
URL: http://raarasara.blogg.se/
Postat av: Lise

Mm, det hoppas jag också. Det blir nog bäst så här.

2009-01-29 @ 20:32:12
Postat av: emelie

Det blir nog bra det där. Efter ett tag så kommer du att vara lättad. MEN var petig med vem du säljer han till. Han är värd ett bra avslut på livet tycker jag:)

2009-01-29 @ 20:33:52
Postat av: Lise

Ja, jag hoppas det. Jag har ju redan en hel del krav så.. men någon måste ju vilja ha honom också :/

2009-01-29 @ 20:55:26
Postat av: Marica

Det var ju tråkigt att du upplever det så. Jag har alltid sett det som vårt stall eftersom vi båda är där på samma villkor och betalar hyra för det. Du har aldrig behövt ta ansvar för någon annan än din egen häst, jag sköter min egen helt och hållet. Att stämningen blir dålig beror nog mest på ens eget intresse och eventuellt dåliga samvete. Om saker och ting inte fungerar som man vill är det bara en själv som kan göra något åt det.

2009-03-02 @ 22:15:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0