Hästfolk


Åh, finns det något härligare än hästfolk?
Svar: JA, det mesta är hundra gånger bättre än hästfolk.

Nu menar jag inte att alla människor som gillar hästar är sviniga, men däremot de där översittande, inbitna hästnördarna som enligt sig själva är bättre än alla andra och minsann vet hur man rider och tar hand om andras hästar bättre än ägarna själva. Precis de där som alltid sitter på läktaren i ridhuset och granskar de som rider medan de viskar "kolla hennes sits" och "fyfan vad fet häst hon där har" till varandra.
Åh, det är ju upplagt för trevlig stämning när man stöter på dem alltså.


I övrigt gillar jag hästmänniskor som faktiskt är trevliga (dock verkar det finnas väldigt få av dem).
Tack, jag ville bara avreagera mig.


Kommentarer
Postat av: emelie

jag instämmer HELT.

2009-01-07 @ 17:49:01
Postat av: Lise

Det tror jag många gör

2009-01-07 @ 18:17:02
Postat av: Anonym

ja jessus ja, det finns nog mer hemska hästmänniskor än trevliga. så är det helt enkelt!

2009-01-13 @ 21:15:17
Postat av: Lise

Ja.. Sorgligt, men sant.

2009-01-13 @ 21:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0