Kom till Mattssons i Godby, du också!


Ikväll hämtade jag min häst. Efter lite krångel med lastningen och en krossad fot står han äntligen hemma i sin hage igen. Jag antar att ingen egentligen är speciellt intresserad av om han sparkade mycket i transporten eller hur många repor han drog i hagen innan han lugnade sig, så jag skippar att berätta om det.

En annan grej som hände idag var att Macke och jag var och handlade. Det gör vi ju ganska ofta med tanke på att min mamma oftast "glömmer bort" att handla, men idag hände det en speciell sak i affären. Macke sade nämligen åt mig att jag skulle gå efter en flaska matolja och snäll som jag är skuttade jag iväg för att hämta flaskan. När jag kom fram till hyllan snappade jag åt mig matoljan (aningen för snabbt), vilket resulterade i att jag höll på att tappa den, MEN jag lyckades fånga den! det jobbiga var bara att jag då råkade stöta till en annan flaska som faktiskt ramlade i golvet och gick i typ en miljon bitar. Jag kände paniken komma. Jag kollade runt mig och insåg att det fanns två vittnen; två medelåldersmän varav den enda bar en röd tröja (den andra lyckades jag inte identifiera klädseln på). Vittnena kollade förväntansfullt på mig, som om de undrade hur jag skulle lösa situationen. Jag tittade ner på golvet framför mig och såg hur matoljan började sprida sig ut runt mina tygskor. Som en reflex böjde jag mig ner för att plocka upp alla glasbitar och lägga tillbaka dem på hyllan, men innan jag hann börja insåg jag att det nog var en dum idé. Istället tog jag min hela flaska, som jag hade lyckats rädda, och sprang iväg till Macke för att fråga vad jag skulle göra. Jag gick förtvivlat fram till honom och berättade..

L - Macke... Jag tappade en flaska i golvet

M - VA?! nähä?

L - Joo...

M - HAHAHA!

L - Varför skrattar du? vad ska jag göra med den?!

M - Lämna den?

L - Men va? okej...


Jaa, sen köpte vi glass och åkte hem.


Kommentarer
Postat av: Malin

HAHAHAHA :D

2008-05-17 @ 09:01:38
Postat av: Lise

inte roligt :o

2008-05-17 @ 10:36:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0