Birthday baby


Yeah, idag fyller jag år. Det kom som en chock förra veckan när någon sa "men Lise, du fyller ju år snart".. Jag hade helt glömt bort det, men sånt händer ju.

Egentligen gillar jag inte att fylla år. Eller det är helt chill att få presenter (om man får saker man vill ha alltså), men annars är det jobbigt. Dels för att man bara blir äldre, dels för att man måste ha släktkalas och svara på tusen frågon om hur skolan går, varför man inte har någon pojkvän och vad jag ska göra av resten av mitt liv. Om man inte känner total livspress efter några timmars intensivsnack med mina släktingar, ja då är man fan bra!

Men idag är det en rätt chill födelsedag eftersom jag är ensam hemma och mamma har ringt till alla och sagt att de får komma någon annan dag istället. Mina föräldrar har jag ingen aning om var är just nu, men senast jag snackade med dem så var de i Danmark någonstans.

En gullig grej som hänt idag är att det knackade på dörren och när jag öppnade den så stod mina jobbarkompisar (kockarna) utanför med en flaska champagne. Ojoj, de föreslog att jag skulle svepa den under dagen och sedan cykla upp till bykrogen på en glass.. Njae, kanske.

En mindre gullig grej som hänt idag är att Jade (=Döds-Jens) skällde som fan när hon var ute på gården. Jag öppnade dörren för att kolla vad hon gjorde och då kom hon springande med en igelkott i munnen. Den hade rullat ihop sig till en boll och var helt livrädd den stackaren.  Döds-Jens, som inte är en särskilt smart hund, blödde massor i munnen, men det var fan bara rätt åt henne. Normala hundar fattar ju att om någonting sticker hårt som fan, ja då ska man nog inte äta det...

Kommentarer
Postat av: Sofia g

GRATTIS!!!!

2008-07-30 @ 21:44:26
URL: http://sofiaoniklas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis:)

2008-08-02 @ 10:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0