Working is a full time job

Ojojoj! Lina utnyttjar mig till max på restaurangen (det var säkert bara därför hon tyckte det skulle vara bra om jag flyttade till Frankrike), men det är bara kul. Jag jobbar mig snabbt uppåt iallafall... Från att stirrat in i väggen i diskrummet i flera dagar har jag nu också börjat servera lite. Dock garvar alla åt mig när jag försöker snacka franska. Som tur är så är de flesta gästerna stammisar som kommer till restaurangen och käkar lunch varje dag, så alla vet att jag är Linas syster och att jag snackar svenska. Det är bra! eller ja... Idag när jag gick med en kaffe till ett bord och gav den till en kund så tittade han glatt på mig och sa "jag vill ha dina tuttar"... Då var det bara att springa in till köket och slå Jeremi HÅRT!

Ikväll hade vi stängt för Jeremis knä mådde inte så bra. Vi satt hemma i soffan istället med en MASSA Donken-mat och Slumdog Millionare. Grymt bra film! verkligen värd alla sina Oscars.

Sol har det varit idag också, men igår regnade det så mycket helt plötsligt så det blev översvämmning för de som bor på bottenvåningar. Inte kul.

Nu ska jag sova.
Godnatt!




Kommentarer
Postat av: emelie

MISS YOU LISE TOTT!!

2009-10-11 @ 12:42:33
Postat av: emelie

Lise tott I MISS YOU!

2009-10-11 @ 12:51:13
Postat av: Lise

ååhhh, jag saknar dig också Mumelie! dock saknar jag inte Åland, så jag tycker att ni kan dra ihop ett bra gäng och komma hit istället ;)

2009-10-11 @ 16:29:45
Postat av: emelie

ja det skulle sitta jävligt fint:D hur länge blir du där förästen?

2009-10-12 @ 11:10:52
Postat av: Lise

Jag vet inte riktigt än.. Men jag kommer hem den 22a december och firar jul iallafall :)

2009-10-12 @ 16:40:04
Postat av: Anonym

jaaa:D då måste vi ju ses:):)

2009-10-12 @ 18:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0