Nu har jag flyttat på riktigt!


Imorgonbitti flyger mina päron hem, utan mig, så nu börjar jag inse att jag verkligen ska bo här på riktigt. Det känns jävligt bra måste jag säga.

Igårkväll åkte vi ut till Palavas (turistort precis vid havet) och käkade lite sniglar och andra skaldjur. Haha, jag käkade ostron för första gången i hela mitt liv så jag var lite halvhysterisk för att man verkligen äter dem levande när de rör sig och allt. Men det var faktiskt gott. Macke käkade upp notan (det var nog första gången för honom också hoppas jag) när Lina och Jeremi ville betala sin del av den... Och servitrisen blev tittade konstigt på oss allihopa när Lina sa att notan var uppäten. Jeremi satt bara och skrek "FITTAAAA" och "SMUTSIG SNOOOPP" hela kvällen. Hehe, jag har nog hamnat i rätt hus.

Idag har vi varit upp till någon liten stad uppe i bergen och hängt där hela dagen eftersom det är söndag och Lina och Jeremi har varit lediga och nu ikväll har vi haft en hyfsat lugn hemmakväll med chinamat. Man bara äter och äter och äter i det här landet.

Lucia (katten) och jag har blivit lite bättre vänner. Eller hon har ju hängt efter mig ända sen jag kom hit, men nu är jag inte lika rädd för henne (förutom på natten när hon helt plötsligt jamar i mitt öra eller vässer klorna i min kudde).

Nu ska jag slänga igång någon film eller något och sova som en gris, för imorgon ska jag upp till disken tidigt och svettas i värmen och sen blir det antagligen lite shopping för min del... Hehe, det är hårt att bo här nere!

Godnatt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0