Första skoldagen avklarad

Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med min skola och min klass/grupp, mina lärare och alltihopa. Jag har tre lektioner per dag (mellan 9 och 12), vilket jag tycker är alldeles lagom eftersom man sitter och koncentrerar sig som bara fan för att förstå vad läraren säger. Mitt huvud kändes lagom fyllt med sirap idag efter skolan... Jag var så trött så jag svarade på tyska varje gång Lina frågade mig någonting (??!!!?!?!).

Min klass består iallafall av åtta personer; fyra svenskar (jag räknar faktiskt mig själv som svensk här nere), två tyskar, en spanjor och en kanadensare. Det är nog mest svenskar och tyskar i hela skolan skulle jag tro.

Jaja, det var iallafall en bra dag i skolan. Vi fick lära oss alfabetet, räkna och sånt ;) hehe.
Och ena tysken i min klass trodde jag var engelsk när vi började snacka. Haha, det tar jag fan som en komplimang!


Kommentarer
Postat av: Sara

Slår vad om att du träffar fler spanjorer än jag, när dom enda far dit för att lära sig franska;) Jag träffar hela världen förutom spansktalande... Haha

2009-10-14 @ 23:15:24
URL: http://raarasara.blogg.se/
Postat av: Lise

Hehe, nja jag har faktiskt bara träffat en spanjor tror jag... Dock har jag tur att syrran bor här för det ger massvis med franska kontakter också. Du får ta och börja hänga på en massa hippa ställen där nere så hittar du nog många spanjorer :)

2009-10-15 @ 16:44:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0