åååhåhååhå



SJUKT ovärd dag idag!

Alla dagar är ovärda nu för tiden eftersom den förbannade skolan suger varenda liten droppe kraft ur mig (nej, jag kunde inte uttrycka mig bättre).

Dessutom är jag sjuk = jag klagar = mina stackars föräldrar blir sjuka i huvet av att lyssna på mig.

Macke tyckte att jag kunde starta "Lises sjukblogg". Hmm, det kanske vore något? vem vill inte ha ett tema på sin blogg liksom?
Modebloggare; släng er i väggen!

-För det första har jag träningsvärk i typ hela ryggen, axlarna och armarna.
-För det andra har jag upptäckt en ospecificerad mängd konstiga knölar på höger sida av halsen.
-För det tredje knakar det i mitt knä när jag går och ibland vill min ena axel hoppa ur led.
-Och allt detta matchar jag med en härlig förkylning som jag haft i över en månad nu.

Och nu är det så här att stallet är klart så hästarna har börjat stå inne på nätterna, vilket visserligen är bra, men det tvingar mig att stiga upp en halvtimme tidigare på mornarna. Sedan måste jag ytterligare spendera 1 - 3,5 timmar i stallet efter skolan, beroende på om jag rider eller inte och det betyder att jag kommer hem alldeles för sent för att jag varken ska orka eller vilja bry mig om läxor och skolarbeten och det betyder att jag blir undrkänd i alla mina kurser och på grund av det kommer jag aldrig få någon fin och bra utbildning om inte mina päron lägger fram lite cash på Gyrids skrivbord så mina betyg höjs till skyarna (det här blev troligtvis en av världshistoriens längsta meningar).

Som avslutning på det hela kan jag ju även passa på att berätta att jag knappt får sova på nätterna.
Snart ligger jag utbränd i min säng med blödande magsåg och önskar att jag ska få dö...


Men det är ju fult att klaga. Man måste tänka på alla barn i Afrika som önskar att de också skulle få gå i skola och alla dödssjuka människor som önskar att de skulle få leva.



Men semester skulle ändå vara fint just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0