Rädsla


Jag är rädd för många saker. Alla är nog rädda för många saker (ja, även de som inte erkänner det.. de är bara rädda för att erkänna att de är rädda. Typ).

Jag är inte rädd för spindlar, mörker eller höga höjder. Inte heller för att bli överfallen, våldagen eller liknande när man går ensam hem från krogen mitt i natten. Nej, de sistnämnda sakerna känns onödiga att ens tänka på. Skulle man tänka så hela tiden tror jag det skulle leda till att man inte vågar gå ut längre.

Däremot såg jag en mus i stallet imorse och då fick jag freak. Mus = råtta, råtta = jag måste skaffa katt!
Visserligen är jag lite rädd för katter också, men de är bättre än råttor. Vad som helst är bättre än råttor. Jag går hellre till tandläkaren än har en råtta i mitt stall (och de som känner mig vet att jag inte går till tandläkaren frivilligt).

Så nu är jag alltså på jakt efter en blodtörstig katt som är mästare på att fånga råttor. Om någon har en som ni vill bli av med så kan ni höra av er till mig. Den ska vara vuxen, hungrig och helst inte brun. Jag har dåliga erfarenheter av bruna katter..

Kommentarer
Postat av: Frida

Men JAG är snyggare i blont! :P Det är nog bara så att jag ska va blond!

2008-11-14 @ 20:41:07
Postat av: Lise

Ja, det blonda är ju fortfarande din färg så det är klart att du passar bäst i det, MEN det bruna är ändå snyggt.

2008-11-14 @ 22:24:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0