Farsdag


Hemma hos oss brukar vi (eller jag) inte fira farsdag på något speciellt sätt. Inte morsdag heller för den delen.
Det känns bara dumt att det finns en utvald dag i året då de som gillar sin farsa, de som hatar honom, de som knappt har någon kontakt alls med honom och de som kanske inte ens har någon pappa, alla de ska fira honom och påminna honom om hur bra han verkligen är.

Jag förstår inte grejen med det. Varför måste det finnas en speciell dag för det? tycker man om sina föräldrar så gör man det och då behövs det väl inget datum för det? om man inte har särkilt bra relation till dem är dessa två dagar antagligen de mest konstiga dagarna på året. Låtsas gilla sina föräldrar? fira dem om de är döda?  Njäe...

Nåja, vi brukar iallafall åka ut och käka middag på far- och morsdag (på mina pärons initiativ) och idag såg jag ungefär ut såhär:

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0