Bara lite god jul


Idag är det Lilla jul. En mysig, men ganska onödig tradition (högtid?). Som vanligt har man trampat runt i leran på marknaden och tappat känseln i tårna medan man sett hur päronen sprungit runt och köpt allt de tror sig kunna ha nytta av.

Efter marknaden fick mami och jag tråkigt, så vi bestämde oss för att bygga en tomte. Han blev rätt snygg för att vara tomte. Liknar lite på Per Oskarsson (skådisen). Vi satte honom i en plaststol och ställde ut honom på en åker. Bara på skoj sådär :)

Nu ska jag vara lite social. Min mamma har lyckats fixa någon sorts "glöggmingel" och bjudit över alla grannar så vi har fullt hus just nu. Trevligt, trevligt :)



Kommentarer
Postat av: Frida

men som fan du.. meen, en annan gång ;D då jävlar!

2008-11-29 @ 20:23:37
Postat av: Frida

haha, btw - bullshit det där om arken! :D klart vi ska dit, julfestskvällen ffs ;)

2008-11-29 @ 20:24:52
Postat av: Lise

Men FA-AAN, den kvällen hade jag glömt. Okej, jag tar tillbaka det. Arken får duga en kväll till i år ;D

2008-11-29 @ 20:42:36
Postat av: victor

Hej visste du att åldrandet dödar 100 000 gamla människor varje dag.Gamla människor är också människor. Vi måste besegra åldrandet, för annars kommer åldrandet besegra oss själva,kolla gärna in min blogg om åldrandet...

2008-11-29 @ 20:43:02
URL: http://victorbjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0