Staden



Idag bestämde mamma och jag oss för att ta bilen in till den stora, lilla staden Mariehamn. Eller det var mamma som bestämde det. Hon skulle tydligen fara och slänga in hunden på dropp i några timmar, så då kunde hon lika gärna shoppa loss i stan tyckte hon.

Väl inne i stan när vi hade snurrat runt och letat efter en bra parkeringsplats så hittade vi ingen parkeringsbricka i bilen. Attans, men min mamma löste problemet genom att skriva en lapp: "Glömde brickan! vi kom hit 13.00". Hoppas att lapp-Lisa såg den, för det hade nog vart kul för henne.

Eftersom jag är en ypperligt bra shoppingkamrat behövde min kära mor bara gå in i en butik för att hitta det hon sökte. Sen köpte hon lite smink och efter det drog hon hem. Tur för mig att jag hade hittat  Malin, Klingan och Tua som jag kunde roa mig med. Det var fint det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0